Lingsoftille on myönnetty Avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt  Turussa ja Helsingissä toimivalle Lingsoft Language Services Oy:lle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetuille ja Suomessa työllistäville kielipalvelulle. Lingsoftin tuottamiin kielipalveluihin kuuluvat mm. käännöspalvelut, sisällöntuotantopalvelut, tekstityspalvelut, sanelunpurkupalvelut ja kieliteknologiapalvelut.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä.  Merkin myöntämisen ensisijaisena kriteerinä on aina se, että tuotteen on oltava valmistettu tai palvelun tuotettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus palvelun omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen, on oltava vähintään 50 prosenttia. Palvelu-Avainlippua hakevalla yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus, Suomessa toimiva johto ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa.

– Avainlippu kuvaa toimintaamme erittäin hyvin, sanoo Lingsoftin asiakkuusjohtaja Ilona Eloranta.

– Olemme Suomen suurin täysin suomalaisomisteinen kielipalvelutalo. Työllistämme yrityksessämme noin 100 kieliasiantuntijaa Suomessa ja lisäksi meillä on laaja suomalaisten alihankkijoiden verkosto. Uskon, että Suomessa tuotetun palvelun merkitys näinä aikoina on entistä tärkeämpää, kun yritykset valitsevat itselleen palveluntuottajaa, toteaa Eloranta.

Avainlippu-merkki tunnetaan Suomessa erittäin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan käytännössä kaikki yrityspäättäjät ja kuluttajat tuntevat Avainlipun. Suomalaisista suurin osa (75 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti ja noin puolet suomalaisista yhdistää Avainlippu-merkkiin vastuullisuuden.

Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen palvelun hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

– Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista asiakkaille ja muille sidosryhmilleen. 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Mentu kertoo. 

Lisätietoja
Ilona Eloranta, asiakkuusjohtaja, Lingsoft Language Services Oy, 040 573 6778, ilona.eloranta@lingsoft.fi

Reetta Mentu, markkinointipäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, 050 561 5030, reetta.mentu@suomalainentyo.fi

Lingsoft on täyden palvelun kielitalo, Suomen ja Pohjoismaiden johtava kielipalvelujen ja kieliteknologiaratkaisujen toimittaja. Tarjoamme monipuolisia palveluja ja ratkaisuja sekä puhutun että kirjoitetun kielen analyysiin, käsittelyyn, tuottamiseen ja hallintaan. Lingsoftilla on yli 30 vuoden kokemus monikielisen viestinnän palveluista aina Suomen julkishallinnon ja EU-toimielinten käännöksistä ohjelmistolokalisointiin ja sisällöntuotantoon, viimeisimpänä lisäyksenä videotekstitykset. Olipa haasteena monikielisyys, vuorovaikutteisuus, saavutettavuus, ymmärrettävyys, löydettävyys, tuottavuus, tehokkuus tai laatu, kaiken keskiössä on kieli – teksti, puhe ja merkitykset.

Avainlippu on Suomessa valmistetuille tuotteille ja Suomessa tuotetuille palveluille myönnettävä alkuperämerkki. Avainlippua kantaa yhteensä yli 4500 tuotetta, tuoteryhmää tai palvelua. www.suomalainentyo.fi/yrityksille/avainlippu/

Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalaisen työn arvostus kasvaa ja suomalainen työ menestyy. Liitto hallinnoi suomalaisesta työstä kertovia merkkejä ja vaikuttaa ostopäätöksiin, jotta työpaikat säilyvät ja uusia syntyy. www.suomalainentyo.fi