Lingsoft® 

Itellan puheentunnistusratkaisu vuoden ICT-hanke Suomessa

Valitse kieli  
Hae sivustolta  
 Powered by Lingsoft®
Search Expander
Lue lisää

10.03.2010 - Itellan puheentunnistusratkaisu valittiin Vuoden ICT-hankkeeksi Management Eventsin järjestämässä 600 Minutes Executive IT -tilaisuudessa 9.3. Finlandia-talossa. Hanke sisältää puheentunnistusratkaisun postilähetysten seurantaan sekä Itellan sisäiseen puhelinvaihteeseen. Tuomariston mukaan kompakti hanke on edelläkävijä Suomessa ja sillä on saavutettu nopeasti hyviä tuloksia. Ratkaisun tuotti Itellalle Enfo Oyj ja siinä on käytetty Lingsoft Oy:n suomen puheentunnistinta.

Kilpailun tuomariston mukaan voittajahanke ei ole hankkeena jättiläinen, vaan pikemminkin kompakti ja mikä tärkeintä, sillä on saavutettu nopeasti hyviä tuloksia. Hankkeessa on otettu rohkea askel ja oltu siten edelläkävijöitä puheentunnistuksen hyödyntämisessä Suomen markkinoilla.

– Puheentunnistus on perinteisen asiakaspalvelun ja nettiasioinnin rinnalle rakennettu uusi ja innovatiivinen palveluratkaisu, jossa hyödynnetään uudenlaista teknologiaa. Puheentunnistuksella on erittäin paljon kustannustehokkaita hyödyntämismahdollisuuksia kaikissa niissä palveluissa, joita voidaan hoitaa puhelimen välityksellä, Enfon liiketoimintajohtaja Ari Voutilainen toteaa.

Itellalle puheentunnistushankkeen hyödyt näkyvät tehokkaampana palveluna, jolloin perinteisiä puheluja asiakaspalveluun sekä puhelunvälittäjille tulee selvästi vähemmän. Lisäksi keskimääräinen puheluaika on lyhentynyt merkittävästi.

– Hankkeessa kehitettiin Itellan sisäistä ja ulkoista asiakaspalvelua uuden teknologian avulla. Puheentunnistusteknologian hyödyntäminen tehostaa ja parantaa asiakaspalvelutyötä, kun esimerkiksi asiakas voi nyt tehdä lähetyksenseurantaa ilman nettiyhteyksiäkin mihin vuorokauden aikaan tahansa ja sisäinen vaihde palvelee henkilöstöämme aiempaa pidempään automaation turvin, kertoo CIO Tomi Pienimäki Itellasta.

– Kun rutiinitehtävät hoituvat puheentunnistuksen avulla, asiakaspalvelu pystyy keskittymään vaativampiin palvelutapahtumiin ja henkilöstön työ on aiempaa monipuolisempaa, Pienimäki lisää.

Vuoden ICT-hankekilpailun tuomaristoon kuuluivat tietohallintojohtaja Marko Hykkönen Luottokunnasta, tietohallintojohtaja Jouko Mäntylä Tamro Suomesta, Development Director Petri Suhonen Tapiola-ryhmästä sekä Group IT Director Jussi Vuorinen Componenta Oyj:stä.

Lisätietoja

Itella Oyj, CIO Tomi Pienimäki
puh. +358 40 8341 399, etunimi.sukunimi@itella.com

Itella Oyj, Asiakaspalvelu ja myynnin tuki, yksikönjohtaja Jyrki laakso
puh. +358 40 3535 814, etunimi.sukunimi@itella.com

Enfo Oyj, liiketoimintajohtaja Ari Voutilainen
etunimi.sukunimi(@)enfo.fi, gsm +358 44 7193 443.

Enfo Oyj, maajohtaja Osmo Wilska
etunimi.sukunimi@enfo.fi, gsm +358 400 483 567.

Itella-konserni tarjoaa ratkaisuja tieto- ja tuotevirtojen hallintaan. Itella toimii viestinvälityksen, informaatiologistiikan ja logistiikan aloilla Pohjois- ja Keski-Euroopassa sekä Venäjällä. Henkilöstömäärä on noin 30 000 ja vuoden 2009 liikevaihto oli 1 820 miljoonaa euroa. Konserni palvelee yritysasiakkaitaan Itella-nimellä ja kuluttajia Suomessa Posti-nimellä. Lisätietoja osoitteessa www.itella.fi/konserni.

Enfo on pohjoismainen IT-palvelutalo, joka tarjoaa yrityksille ja yhteisöille mutkattomia tietotekniikkapalveluja. Enfo hyödyntää palveluissaan yli 45 vuoden kokemustaan tietotekniikasta sekä vahvojen IT-ammattilaistensa osaamista. Lähes 700 huippuosaajaa varmistavat, että asiakkaat saavat parhaimman hyödyn irti tietotekniikasta. Enfon liikevaihto vuonna on yli 140 milj. euroa. Lisätietoa Enfosta osoitteissa www.enfo.fi ja www.enfo.se

 
Avainsanat   Tulosta   RSS


Microsoft® Gold Certified Partner    Adobe® Solution Partner    Valtionhallinnon puitesopimustoimittaja    SDL | LSP Partner Program | Advantage Plus Partner




Copyright ©1986-2016, Lingsoft Oy.