Lingsoft® 

Automaattisella puhelunvälityksellä selkeitä kustannussäästöjä

Valitse kieli  
Hae sivustolta  
 Powered by Lingsoft®
Search Expander
Lue lisää

Lingsoftin automaattinen vaihteenhoitaja tarjoaa perinteiset vaihteenhoitajan tehtävät automatisoituna ratkaisuna. Palvelu on yksinkertainen ja kustannustehokas tapa varmistaa yrityksen työntekijöiden tavoitettavuus kaikissa tilanteissa.

Automatisoitu vaihde vastaa puheluihin ja välittää puhelut oikeille henkilöille tai osastolle. Tavoitellun henkilön ollessa estynyt vastaamaan puhelimeen vaihteenhoitaja lähettää soittopyynnön tavoitetulle henkilölle tekstiviestinä tai sähköpostilla.

Palvelussa käytetään Lingsoftin kehittämää puhujariippumatonta puheentunnistusta, joka tunnistaa kirjakielen lisäksi tavallisimpia puhekielen ilmaisuja sekä ymmärtää erilaisia lausumistapoja. Järjestelmällä on myös hyvä taustamelun sietokyky.

Esimerkki: Puhelinvaihteen automatisointi

Yrityksen Helsingissä sijaitsevassa puhelinkeskuksessa työskentelee viisi ihmistä. Yrityksen muut toimipisteet sijaitsevat Tampereella, Turussa ja Joensuussa. Yrityksen puhelinvaihde on auki kello 8–18, ja työntekijät tulevat töihin porrastetusti. Asiakkaita ei ehditä aina palvelemaan ilman jonotusta.

Yrityksen puhelinvaihteen työntekijöistä yksi on siirtymässä muihin tehtäviin, ja yrityksessä mietitään uusia henkilöstöratkaisuja. Yrityksen viestintäjohtaja on teettänyt tutkimuksen puhelinvaihteen toiminnasta henkilöstöratkaisujen perusteeksi. Tutkimuksen tuloksena selviää, että yrityksen puhelinvaihde välittää vuodessa 36 000 sisäistä ja 190 000 ulkoista puhelua.

Yrityksen viestintäjohtaja tutkii erilaisia ratkaisumahdollisuuksia: 1) palkataan uusia työntekijöitä jonojen purkamiseksi, 2) heikennetään asiakaspalvelua tai 3) hankitaan Lingsoftin puheentunnistusjärjestelmä puheluiden välittämiseen.

Johtoryhmä päättää kokeilla puheentunnistusta sisäisten puheluiden välittämiseen. Pilotointivaiheessa puheentunnistus välittää yrityksen sisäisiä puheluita, mutta ruuhkatilanteissa myös ulkoiset puhelut ohjataan puheentunnistusjärjestelmään. Tämä lyhentää merkittävästi jonotusaikoja ja parantaa asiakaspalvelua.

Myöhemmin tehdään uusi tutkimus puhelinvaihteen toiminnasta. Tutkimuksen perusteella Lingsoftin AutoAttendant-palvelu koetaan hyväksi hankinnaksi ja sen käyttöä päätetään laajentaa myös ulkoisten puheluiden välittämiseen.

Automatisoitua asiakaspalvelua voit kokeilla Lingsoft Puheportaalissa

Jos haluat lisätietoja puhelinvaihteen automatisoinnista, ota yhteyttä Lingsoftiin info@lingsoft.fi.

 
Avainsanat   Tulosta   RSS


Microsoft® Gold Certified Partner    Adobe® Solution Partner    Valtionhallinnon puitesopimustoimittaja    SDL | LSP Partner Program | Advantage Plus Partner




Copyright ©1986-2016, Lingsoft Oy.